Τo Πεντάγωνο ζητά από το Ναυτικό να «κόψει» δύο από τα 11 συνολικά αεροπλανοφόρα που διαθέτει και, με τα χρήματα που θα εξοικονομήσει, να αγοράσει δεκάδες φρεγάτες και κορβέτες.
Η περικοπή, η οποία για να ολοκληρωθεί απαιτεί και την έγκριση του Κογκρέσου, είναι το αποτέλεσμα μιας πολύμηνης μελέτης η οποία αποσκοπεί στην καλύτερη επιχειρησιακή λειτουργία των ναυτικών δυνάμεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Defense News .
Το Υπουργείο Άμυνας δεν έχει σχολιάσει τα σχετικά δημοσιεύματα. Το ναυτικό σε συνεργασία με το αμερικανικό ναυτικό σώμα ετοιμάζει τη δική του σχετική έρευνα, και οι πρώτες πληροφορίες λένε πως οι δύο έρευνες συγκρούονται.
Τα μεγάλα αεροπλανοφόρα άρεσαν πάντα στις ΗΠΑ, αλλά έχει έρθει η στιγμή να ξανασκεφτούν ίσως τη συγκεκριμένη προτίμηση.
Δύο παράγοντες συνηγορούν σε αυτό: το κόστος και τα νέα όπλα αντιμετώπισής τους. Το Αμερικανικό Ναυτικό θα αποκτήσει τέσσερα καινούρια αεροπλανοφόρα, ωστόσο, καθένα κοστίζει $13 δις. Μέχρι τώρα έχουν παραγγελθεί τα USS Gerald R. Ford, USS John F. Kennedy, USS Enterprise και USS Doris Miller και είναι άγνωστο αν περισσότερα θα ακολουθήσουν μετά το τέταρτο. Μια τέτοια απόφαση αναμένεται να ληφθεί το 2026 ή το 2027.
Τα αεροπλανοφόρα της κλάσης Ford υπόσχονται την εντατικότερη αξιοποίηση αεροσκαφών χρησιμοποιώντας λιγότερο προσωπικό. Αυτό θα έχει οικονομικό όφελος κατά τη διάρκεια χρήσης των πλοίων, ομως οι δοκιμές του USS Ford έδειξαν ότι οι νέες τεχνολογίες είναι ακόμα ανώριμες.
Επιπλέον, το Αμερικανικό Ναυτικό δεν έχει πολλά οικονομικά περιθώρια, για να διαθέσει σημαντικά κονδύλια στη συνέχιση του προγράμματος. Από τη μια πρέπει να επενδύσει $109 δις στα νέα υποβρύχια κλάσης Columbia, από την άλλη να βρει τρόπο να φτάσει από 296 σε 355 πλοία μέχρι περίπου το 2030. Μήπως αυτό σημαίνει πως πρέπει να επενδύσει σε φτηνότερα, αλλά μικρότερα αεροπλανοφόρα;
Αν το Αμερικανικό Ναυτικό βρει τα κονδύλια, θα συνεχίσει το πρόγραμμα των Ford. Διαφορετικά, θα μπορούσε να αποκτήσει μικρότερα πλοία, επανακαθορίζοντας το δόγμα χρήσης των αεροπλανοφόρων του.
ΠΗΓΗ : onalert.gr