Την απόφαση της από κοινού ναυπήγησης πολεμικών πλοίων σφράγισαν η Ελλάδα και το Ισραήλ.
STRATEGO | 09/02/20 - 15.07
Έδρα της συγκεκριμένης προσπάθειας θα είναι η καρδιά των Κυκλάδων, και πιο συγκεκριμένα η Σύρος, η οποία θα φιλοξενήσει στα ναυπηγεία της την συγκεκριμένη σημαντική πρωτοβουλία.
Οι αναλυτές εκλαμβάνουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη ως ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς με αυτό τον τρόπο η Σύρος, η πρωτεύουσα δηλαδή των Κυκλάδων γίνεται η καρδιά της βιομηχανίας πολεμικών πλοίων για όλη την Μεσόγειο.
Στη συγκεκριμένη περιοχή, η Ελλάδα μαζί με το Ισραήλ θα μπει στη διαδικασία να φτιάξει τη πρώτη της κορβέτα, με τη συνδρομή της Ιερουσαλήμ να είναι ιδιαιτέρως καθοριστική.
Σύμφωνα με τους αναλυτές η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί σπουδαία στιγμή για την Ελλάδα, καθώς τοποθετείται εντός των εξελίξεων αναφορικά με την ανατολική Μεσόγειο.
Όπως γίνεται ευκόλως αντιληπτό, η Ελλάδα αλλάζει άρδην τα δεδομένα της σε ότι αφορά τον εξοπλισμό της και την αμυντική της βάση.
Σε πρώτο βαθμό αποκτά κοινά συμφέροντα με μία χώρα όπως το Ισραήλ. Επιτυγχάνει δηλαδή να συνάψει μία συμφωνία με μία χώρα της οποίας η δυναμική διεθνώς είναι τεράστια.
Είτε αυτό αφορά την διπλωματική της θέση, είτε την γεωστρατηγικη της, είτε τους αμυντικούς της εξοπλισμούς.
Αξίζει κάποιος να υπογραμμίσει έντονα πως η συγκεκριμένη αμυντική συμφωνία ανάμεσα σε Αθήνα και Ιερουσαλήμ, πραγματοποιείται έπειτα από βαθιά πρωτοβουλία της Ουάσινγκτον, η οποία μοιάζει απόλυτα ικανοποιημένη για το γεγονός πως οι δύο χώρες ενισχύουν τους δεσμούς τους.
Επί του πρακτέου, η συγκεκριμένη κίνηση-ματ της Ελλάς θα ευνοήσει αρκετά και την οικονομία της, καθώς αναμένεται η ελληνική αγορά να ενισχυθεί άμεσα.
Οφείλουμε να αναφέρουμε πως όταν τα Ναυπηγεία της Σύρου εξαγοράστηκαν από Αμερικάνους επενδυτές, οι αντιδράσεις εν Ελλάδι ήταν αρκετές. Όμως όπως τελικά αποδεικνύεται, η κίνηση αυτή ήταν προς το συμφέρον είτε της τοπικής κοινωνίας, είτε φυσικά της χώρας γενικότερα.
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, εντός του πλάνου συμπεριλαμβάνεται και η δημιουργία της πρώτης ελληνικής κορβέτας. Με βάση ρεπορτάζ του enikos.gr η κορβέτα βασίζεται σε σχέδιο ‘’SAAR S72’’ που ανήκει στο Ισραήλ. Το μήκος του πλοίου θα είναι 72 μέτρα και ο εκτοπισμός του θα αγγίζει τους 3.000 τόνους.