Ο ελληνικός τουρισμός ανθεί όσο ποτέ άλλοτε, οδεύοντας προς την κατάρριψη του ρεκόρ του 2019. «Οι δουλειές πάνε εξαιρετικά στο αεροδρόμιο της ελληνικής πρωτεύουσας», παρατηρεί το Γερμανικό Δημοσιογραφικό Δίκτυο (RND) και μάλιστα όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και κατά το φθινόπωρο. «Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου πέρασαν 26,3 εκατομμύρια επιβάτες, δηλαδή 10% περισσότεροι συγκριτικά με το έτος-ρεκόρ 2019. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα ανήλθαν σε 322 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 249 εκατομμυρίων κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους».
Λόγω των ανωτέρω «οι συνθήκες δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερες για την είσοδο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η προγραμματισμένη για τις αρχές του 2024 αρχική δημόσια προσφορά αποτελεί μονάχα ένα από τα πολλά σχέδια ιδιωτικοποιήσεων της ελληνικής κυβέρνησης».
Όπως καταδεικνύεται και από την επιστροφή της Ελλάδας στην επενδυτική βαθμίδα, «εγκαθιδρύεται και πάλι η εμπιστοσύνη των χρηματοπιστωτικών αγορών στην ελληνική οικονομία, τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες και τη δημοσιονομική πολιτική της κυβέρνησης του συντηρητικού πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη», σχολιάζει το RND. Γι’ αυτό και η Ελλάδα θέλει «να αδράξει την ευκαιρία και να εντατικοποιήσει την πώληση της δημόσιας περιουσίας το 2024».
Το επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται να είναι μεγάλο, «όπως φάνηκε και πριν από τέσσερις εβδομάδες, όταν το ελληνικό κρατικό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για τη διάσωση των τραπεζών διέθεσε στο χρηματιστήριο το 22% των μετοχών της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας – η έκδοση υπερκαλύφθηκε στο οχταπλάσιο. […] Μέσα στους επόμενους μήνες το κράτος θέλει να πουλήσει περισσότερα πακέτα μετοχών της Εθνικής Τράπεζας και της Τράπεζας Πειραιώς. Πρόκειται για συμμετοχές που υφίστανται από την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης, όταν οι ελληνικές τράπεζες έπρεπε να ανακεφαλαιοποιηθούν με δημόσια χρήματα. Τώρα όμως που έχουν εξυγιανθεί, μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν εκ νέου», εξηγεί τέλος το γερμανικό δίκτυο.
Πηγή: DW