Οι επαναφορές είναι σπάνιες στον κόσμο των πολεμικών αεροσκαφών. Ο αμείλικτος ρυθμός στην τεχνολογική πρόοδο, συνδυασμένος με τη γραφειοκρατία, σημαίνουν ότι ένα μαχητικό είναι συχνά παρωχημένο τη στιγμή που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής. Αλλά υπάρχουν οι εξαιρέσεις, όπως το F-15 Eagle.
Σχεδόν 20 χρόνια μετά την παραγγελία των τελευταίων 10 καινούριων F-15, η Αμερικανική Αεροπορία επιστρέφει στον «Αετό», για να συνοδέψει τα «αόρατα» μαχητικά F-22 και F-35 στην εναέρια μάχη. Παρά την έλλειψη του stealth, το νέο F-15 θα υπηρετεί το πιθανότερο ως ένα ιπτάμενο οπλοστάσιο, καταστρέφοντας με πυραύλους αέρος-αέρος τα αντίπαλα μαχητικά.
Όπως σημειώνει το «Popular Mechanics», η επιστροφή στο F-15, στην προηγμένη έκδοση F-15EX, δεν θα είχε συμβεί, αν η Boeing δεν εξακολουθούσε να πουλά το μαχητικό στο εξωτερικό. Σήμερα η Αμερικανική Αεροπορία μπορεί να προμηθευτεί ένα μαχητικό, οι κυριότερες τεχνολογικές καινοτομίες του οποίου χρηματοδοτήθηκαν από άλλες χώρες.
Το F-15EX μπορεί να φέρει μέχρι 22 πυραύλους αέρος-αέρος. Η ίδια τιμή για το F-35 είναι τέσσερις. Το F-35 δεν προτείνεται να μεταφέρει εξωτερικά φορτία, ώστε να μην χάνει το «αόρατο» προφίλ. Το F-15EX δεν είναι ανταγωνιστικό του F-35. Θα δρουν από κοινού, με το F-35 να εντοπίζει αθέατο τον εχθρό και το F-15EX να τον καταρρίπτει. Η Αμερικανική Αεροπορία σχεδιάζει να αποκτήσει τουλάχιστον 72 F-15EX και το Κογκρέσο έχει ήδη δώσει το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση των πρώτων δύο.
Πηγή: ptisidiastima.com